بسم الله الرحمن الرحیم
اولین کسی که ایمان آورد چه کسی بود؟
* هیچ کس در ایمان آوردن به من (پیامبر) از علی سبقت نگرفت.
کسی که جانش را فدای رسول خدا کرد.
<< یعنی در شب لیله المبیت.
بعد از شب لیله المبیت، پیامبر ص به علی ع گفت:
آیا میدانی چه کار خطرناکی کردی ؟
حضرت پاسخ داد: بله.
پیامبر ص فرمود:
علیجان آنها که به هیچ چیز پایبند نبودند آنها سر گروه ابلیس بودند اگر ردا از سرت کنار نمی کشیدند و با ۴۰ شمشیر بر سرت فرود می آمدند چهل تکه می شدی حواست هست؟
حضرت پاسخ داد: بله آقا حواسم هست.
به همهی این ها فکر کردم و سپس فرمود جان علی ، روح علی، همه هست و نیست علی فدای یک قدم دور شدن پیغمبر از مکه >>
پیامبر ص فرمود
علی ع کسی است که با پیغمبر خدا بود و با پیغمبر خدا، خدا را عبادت کرد در صورتی که هیچ کس آن زمان خدا را عبادت نمی کرد.
اولین کسی که نماز خواند علی بود.
<< پیامبر از قصد این ویژگی های علی ع را برای مردم می گوید که اگر مردم نخواستند حرف پیغمبر ص را گوش کنند و علی ع را خلیفه قرار دهند؛ حداقل به حرف عقل گوش دهند.
چون علی ع صاحب تمام این شایستگی هاست و عقل سلیم حکم می کند که اگر قرار است کسی را انتخاب کنند، علی را انتخاب کنند.
چون شامل تمام این ویژگی ها است >>
پیامبر ص فرمود:
از طرف خداوند به علی امر کردم که در جایگاه من بخوابد و او اطاعت کرد و خوابید و جانش را فدای من کرد.
ای مردم شما علی ع را فضیلت بدهید.
چون خدا این آدم را فضیلت داده و بزرگ کرده.
و بپذیرید این آدم را، خدا او را نصب کرده و این موضوع به من ربطی ندارد.
ای مردم! این آدم از طرف خدا امام است.
من گفتم حواستان جمع باشد که کسی ولایت او را انکار نکند.
<< توبه : برای همه پذیرفته است در توبه برای هیچ کس بسته نمی شود مگر اینکه منکر ولایت علی ع باشد.>>
توبه آن آدم هم قبول نیست، توبه پذیرفته نیست و اصلا بخشیده نخواهد شد.
بر خداوند واجب است که با کسی که با امر علی ع مخالفت کند قطعا
<< یکی از موکدات خبر در بحث معانی و علم بلاغت واژه آن است، دیگری مفعول مطلق است که این جا آمده در این عبارات یعنی خطبه غدیر عبارات موکد بسیار آمده و وحشتناک است و این ها را فقط عرب زبان می فهمد>>
او را، شدیدا عذاب می کند و تا خدا خدایی می کند (تا ابد) آنهایی که مرتکب این اشتباهات شدند باید عذاب شوند .
ای مردم حذر کنید، بترسید، از مخالفت با علی ع بترسید از اینکه گرفتار آتشی شوید که هیزم آن آتش مردم و سنگها هستند که برای کافران فراهم شده است.
<< این یعنی هر کسی با علی ع مخالفت کند کافر است >>
پیامبر ص می فرماید:
ای مردم به خدا قسم پیامبران و رسولان قبلی بشارت آمدن مرا داده اند.
یعنی از حضرت نوح ع که شریعت آغاز شد در جزوه ای که نوح به عنوان مصحف داشت، بشارت آمدن پیغمبر خاتم داده شده.
و پیامبر جمله اش را با قسم تاکید می کند.
یعنی می خواهد بگوید که حرف مرا از آن اولین نفر آفرینش زدند و به خدا قسم من خاتم پیامبران هستم و بر تمام مخلوقات حجت هستم و بر تمام عالم.
و آنهایی که می گویند که پیامبر فقط برا عربهاست سخت در اشتباه هستند و کافرند
<< همین طور جانشین پیغمبر ص می شود حجت بر تمام عالم ، همینطور امام زمان عج حجت می شود بر تمام کائنات >>
هرکسی در این مطلب بخواهد شک کند کافر می شود. مانند کافران دوره جاهلیت
<< پس به هیچ وجه جای شک نیست
مقدمه چینی پیغمبر ص برا رسیدن به جایی که نه جایی برای اعتراض باشد نه جایی برای حرف داشته باشند. >>
پیامبر ص می فرماید:
اگر کسی ذره ای در گفتار من شک داشته باشد کافر است مانند کفار جاهلیت.
بنابراین در تمام آنچه را به من نازل شده شک کرده و کل قران را مورد تردید قرار داده است یعنی ذره ای از گفتار من با قران غیر منطبق نیست.
حضرت فرمود:
اگر کسی در یکی از این امامان بخواهد شک کند؛ مانند این است که شکلش برای همه امام هاست و کسی درباره ما به شک بیفتد در آتش خواهد بود.
<< حضرت در این جا تیر خلاص را به همه فرقه ها : واقفیه، ناووسیه و...
یعنی ۷۳ فرقه می زند که هر کدام از این فرقه ها نابجا گیر کردند روی یکی از امامان.
و مثلا آنهایی که گیر کردند روی امام صادق ع گفتند او امام زمان است و......
پیامبر ص این جا خط بطلان را روی همه فرقه ها کشید>>
ادامه دارد ...
daneshofahm@
مکانی برای مطالعه اندیشه